Indtil jeg fik min kawa1000, da havde jeg ikke tænkt på at få mc.

Det eneste jeg sådan lidt har sværmet for var en Moto Guzzi Falcone 500, den var med i MC-revy 1976-77, og jeg var noget imponeret af konstruktionen, en gademaskine med 500 ccm på een 4-takt cylinder, sådan. Heldigvis findes der videoer med denne maskine, når en motor går så langsomt som på en Falcon, da skal der et stort svinghjul til, for at den kan holde sig igang i tomgang. På denne video her høres at det faktisk er lykkedes. Motoren på min Kawasaki har jeg nu renoveret, den lyder præcis og som kun en Kawa 1000 skal, og det er faktisk forbavsende stor forskel fra både Honda og Yamaha, som ellers også er japanske. Jeg skal nok få et par videoer herpå om et par dage.

  

Med en motorstørrelse som en Kawa 1000 har, da mener jeg man er i overdrevet for hvor stort et kraftoverskud et fornuftigt køretøj kan have, men med hhv. et andet styr og ændret gearing forventer jeg at komme rigtigt langt på literen. Jeg skal nu ikke gøre mig alt for klog på dette fagområde endnu, fordi et faktum er, at det har vist sig, at hos politikorps verden rundt, da  er det foretrukne tjenestekøretøj altså Kawasaki's Z 1000. Hos flere har man forsøgt at få dem til at skifte til andre mærker, men uden held, ingen andre motorcykler er så driftsikre og stærke som Kawa's Z1000'er.

Farvevalget blev efter de forhåndenværende midlers princip, ja, jeg havde altså en dåse gul maling, og økonomiske omstændigheder forhindrede mig i at få blokken sendt til glasblæsning, hvorved de ellers kan blive som nye igen. Egerne og fælgene var også temmelig bidte af tidens tand, så det var på tide enten at sætte nyt på eller at få standset tæringerne. Økonomiske omstændigheder fik mig til at vælge den arbejdskrævende proces, altså at standse rustangrebene med lak og maling. Der var ikke råd til metallic lak, som maskinens tank og sideskærme ellers har, men alligevel så synes jeg at resultatet er interessant. -der er ikke behov for flammestafferinger på den, haha. Noget andet man skal være opmærksom på, det er at varmebortledningen ændres ved lakering, men det er det samme som sker ved polering eller forkromning, der er der en del som har fået kostbare erfaringer med, så der skal nok en temperaturindikator på.

 

 

 

Herover har et par af mine børn indtaget Kawa'en. Mit indtryk har været at motorcykler er lidt af et egoistkøretøj, men omvendt kan man sige, at for en eller to personer er en mc et fornuftigt valg, fordi en mc vejer kun et par hundrede kilo, hvorimod en bil vejer henimod et ton.

 

Herover ses sædebetrækket. Et nyt sæde koster ca. 1500 kr, sådan en disposition ville æde mit madbudget for et halv år. Men istedet fandt jeg et sædebetræk til biler som kostede 129 kr, det er det som jeg har omdannet så det passer til min motorcykel. Selve sædeforingen ændrede jeg så at det blev mere skålformet. Jo-, nitterne sad på betrækket, og istedet for at blive brugt som forsædebetræk, så associerer de nu lidt en alligatorkæbe, krokodilleskind er der jo mange som benytter både til tasker og punge. Tidligere har jeg vist billeder af den pose jeg har med alligatortænder fra da jeg hos Maersk var i bl.a Florida hvor jeg tog på stop og kom med nogen op at køre, som boede nabo til en alligatorfarm, der stod jeg og trak tænder ud af kæberne på de mest opløste kadavere, jeg var rimeligt oppe på dupperne der, fordi jeg gad altså ikke at der skulle komme sådant et kryb og gøre sig klog på mit forehavende. 

Nå, hvordan skal jeg nu ellers prale om den Kawa, her hvor jeg endnu ikke har kørekort til den, ja, det er kun 14 dage siden jeg begyndte på at tage mc-kort. Men her er der en som mig men om sin Benelli, en video som jeg  ikke kunne have komponeret bedre. 

Billederne herover er fra idag den 23.04.2011 Mvh Kurt Aggesen